AI Agent för offentlig sektor
Var med när världen förändras och skapa en framtid där AI stödjer ert arbete och bidrar till en mer effektiv organisation, till förmån för medborgarna.
Användningen av AI inom offentlig sektor är en spännande utveckling. Med rätt strategi och ansvarsfull implementering kan det bli en oumbärlig resurs för att bygga en mer kvalitetssäkrad och medborgarcentrerad offentlig sektor, skapa snabbare beslutsprocesser och effektivare handläggning.
- Förenklad handläggning och administration
- Snabbare beslutsprocesser
- Smidig och kvalitativ medborgarservice
Jobbar du i regelstyrd värld och bearbetar stora mängder information dagligen?
Stötta specialistroller med snabbare beslutsunderlag och effektivare handläggning, för en offentlig sektor som skapar nytta för medborgarna.
- AI Agent kan tränas för att lära sig olika typer av information, oavsett om det är från företagets interna databaser eller externa källor. Den gör din data tillgänglig på ett ögonblick och har flera olika möjligheter för användningsområden, såsom att automatisera kundtjänst och HR-processer, samt stötta specialistroller med effektivare handläggning.
- I bakgrunden finns den revolutionerande språkmodellen från OpenAI, i en säker version som erbjuder korrekt och tillförlitlig information anpassad för er verksamhet.
- Tjänsten har en färdig driftmiljö och uppdateras löpande, så ni alltid har tillgång till de senaste funktionerna.
Användning av AI Agent inom offentlig sektor
Hur ni nyttjar möjligheterna med AI, är inte hugget i sten. Det är en iterativ process som ni själva formar utifrån era förutsättningar och behov. Här listar vi några exempel på användningsområden som AI Agent kan hjälpa till med.
För att maximera värdet av AI inom er verksamhet rekommenderar vi att börja med etablerade processer som har bra dokumentation och att betrakta AI som ett värdefullt komplement, snarare än en ersättningsfunktion.
AI Agent underlättar tidskrävande uppgifter som många specialistroller har. Tjänsten kan snabbt söka igenom och analysera stora mängder information, såsom policys och regelverk, och extrahera relevanta detaljer.
Detta kan vara användbart för handläggare, då de snabbare kan hitta information från relevanta ärenden och styrande regler, vilket bidrar till en effektivare handläggning och ärendehantering.
Med AI Agent kan du enkelt få hjälp att svara på frågor från medarbetare, vilket gör att de inte behöver söka efter information själva.
Den tillhandahåller även en effektiv support genom att automatisera svar på vanliga frågor och guida medborgare genom processer, vilket minskar belastningen på supportpersonal. Dessutom kan stil och tonalitet enkelt justeras så det passar just ert varumärke.
-
“Kvaliteten på svaren och användarvänligheten i twodays AI-applikation övertygade mig”
Lasse AhonenTech & Architecture Lead, HanselUpphandlingsenheten inom den offentliga förvaltningen i Finland
-
“Genom att nyttja nya arbetssätt och artificiell intelligens, är det möjligt att både effektivisera verksamheten och minska mängden manuellt arbete. Och det behöver inte innebära reducering av personalstyrkan!"
Lasse AhonenTech & Architecture Lead, HanselUpphandlingsenheten inom den offentliga förvaltningen i Finland
Kom igång med twoday AI Agent
1.
Boka ett möte
I ett första möte med en av våra AI-experter kommer vi tillsammans överens om ett usercase som kan användas i er verksamhet.
2.
Demo
Vi demonstrerar lösningen och dess funktionalitet. samt går igenom möjligheterna anpassat för er och det överenskomna usercaset.
3.
Implementering
Tillsammans med er säkerställer vi installationen av lösningen.
4.
Workshop
Vi hjälper er att komma igång med användning av lösningen.
5.
Support
Behöver ni stöd och hjälp finns vi här för att ge er support och hjälper er att utveckla tjänsten vid behov.
Implementering av tjänsten
Pris: 98 000 SEK
Vi installerar lösningen hos er och genomför en workshop för att definiera de första agenterna och dess användningsområden.
Prenumeration av tjänsten
Pris: 10 000 SEK/månad
Få fri tillgång till tjänsten samt löpande uppdateringar och nya funktioner
Demo
Så fungerar twoday AI Agent
Fyll i din mejladress nedan för att se en kort demo av hur twoday AI Agent fungerar. Vi går igenom hur du skapar och konfigurerar en ny agent, samt hur du laddar upp olika typer av data och tränar agenten.
Blogg
Hur AI kan bli den nya kollegan i offentlig sektor?
Det har länge varit en diskussion om AI och dess påverkan på samhället. Kommer det att ersätta jobb? Är det ett avgörande steg i teknologins framtid? Kommer maskiner ta över världen? Den sistnämnda är kanske långt borta, men det är dags att se på AI som ett komplement till de mänskliga styrkorna och inte som en ersättare. Med rätt lösning kan AI istället underlätta arbetsuppgifter och frigöra tid.
Blogg
5 tips för att skapa en framgångsrik AI-strategi för din verksamhet
För att på bästa sätt skapa en framgångsrik AI-strategi för din verksamhet krävs en klar förståelse över ditt företags affärsmål, resurser och nuvarande tekniska förmågor.
I denna artikel ger vi dig 5 tips på hur du kan utveckla en effektiv AI-strategi för ditt företag, samt exempel på användningsområden för AI-funktionalitet.
Blogg
Nyttan av artificiell intelligens i samhället
Artificiell intelligens (AI) förutspås bli en banbrytande teknologi för framtiden. Men vad innebär egentligen AI, och vilken påverkan har den redan nu i vårt samhälle?
I denna artikel förklarar vi vad AI är, hur det fungerar och hur det förändrar världen vi lever i.
Blogg
Utvecklingen av AI på Sveriges webbplatser
Årets trendrapport från Web Service Award visar att det är fortsatt hög fart på utvecklingen av Sveriges webbplatser. Nytt för i år är utvecklingen av AI - en trend som med största sannolikhet kommer att växa. I denna artikel går vi igenom de vanligaste funktionerna för AI på Sveriges webbplatser och hur vi ser på utvecklingen av AI framöver.
On-demand webinar
twoday AI Agent – Din nya intelligenta superkollega
Gillar du chatGPT och är nyfiken på hur du kan använda samma funktion på din egen företagsdata?
I detta webinar får du en unik inblick i AI-applikationen twoday AI Agent och hur det kan ge dig och ditt företag en kostnadseffektiv snabbstart inom AI. Vi visar exempel på hur AI kan effektivisera arbete och informationshantering i 3 olika roller: HR, kundtjänst och specialistroller.
Nu kan du se webinaret on-demand, när det passar dig!
Blogg
Innovativ AI-applikation från twoday presterar bättre än ChatGPT i kundtjänst
I ett nyligen genomfört projekt på ett kundtjänstcenter som varje år hanterar över två miljoner samtal samt en halv miljon chattmeddelanden, undersöktes möjligheten att använda generativ AI för att effektivisera kundsupporten och dess förmåga att ge kvalitativa svar på komplexa kundfrågor. I undersökningen jämfördes två olika AI-lösningar: ChatGPT och twoday AI Agent.
I denna artikel berättar vi mer om projektet och hur de olika lösningarna presterade.
twoday AI Agent underlättar arbete och informationsbehandling i många olika roller
Beslutsfattare
- Attrahera kunder genom att effektivisera processer och erbjuda bättre tjänster.
- Förbättra ditt företags lönsamhet genom att minska kostnader och öka vinster med hjälp av automatiserade processer och mer effektiva affärsmetoder.
- Underlätta arbetsbördan för dina anställda genom att befria dem från onödiga manuella arbetsuppgifter.
- Ta bättre beslut och optimera din verksamhet genom att använda realtidsdata.
Specialistroller
- Arbeta i en säker miljö och hitta rätt information från stora datamassor på nolltid, oavsett om du letar efter installationsinstruktioner, företagsekonomisk data eller kundärendehantering.
- Fatta bättre beslut och optimera företagsåtgärder genom att låta AI Agent behandla stora datamassor åt dig.
- Håll dig uppdaterad om förändringar och uppdateringar med hjälp av realtidsdata.
Medborgarservice
- Snabbare och enklare kommunikation dygnet runt, året om.
- Korrekta och precisa svar på kundfrågor, utan några fördröjningar.
- Överlägsen medborgarservice i alla befintliga kanaler och mötespunkter.
- Personlig service och förbättrad kundupplevelse.
- Minskar mängden manuellt arbete och kostnader med hjälp av automation och enkel implementering.
HR
- Minska mängden manuellt arbete och fel genom att automatisera och effektivisera processer.
- Se till att medarbetare enkelt kan hitta och använda den information de behöver (som riktlinjer, anställningsvillkor, information om ledighet, intranät).
- Minska stress, arbetsbelastning och hjälp din personal att utföra sina uppgifter mer effektivt och enklare med hjälp av automatiserade processer.
Varför är twoday AI Agent så överlägsen?
Mer personliga interaktioner
AI Agent använder befintlig kunddata och observationer för att skapa mer målinriktad kommunikation (till exempel riktade produkt- och tjänsterekommendationer). En kundservice som är förstärkt med AI säkerställer en smidig och personlig kundupplevelse. Kundservice kan därmed bli mer personlig och erbjuda hjälp som är anpassat till behoven. Därmed skapas en mer långsiktig kundrelation eftersom den tar hänsyn till kundens behov.
Anpassningsbar efter era behov
Tack vare gränssnittet för administrations- och inlärning är det enkelt att träna tjänstens agenter med önskad data. Som exempel kan man ge AI Agent en webbadress (URL) och den kommer sedan att lära sig allt innehåll. Gränssnittet kan användas för att träna och kontrollera agenter som skapats för olika ändamål och deras åtkomstnivåer. Andra agenter kan användas av organisationens juridiska och HR-avdelningar, där personalen kan få tillgång till företagets specifika riktlinjer och instruktioner, medan andra agenter kan hjälpa personal eller kunder med information som är tillgänglig för alla.
Lätt att integrera i befintliga system
Tjänsten är lätt att integrera i befintliga system och erbjuder en flexibel och skalbar lösning som passar ditt företags behov. Den har gränssnitt som möjliggör anslutning av olika system (till exempel kundtjänst, ärendehantering, ticketsystem, helpdesk och CRM/ERP-system).
Ökar produktivitet
AI agent ökar produktiviteten genom automatisering av rutinuppgifter, och frigör specialistroller för att arbeta med mer kreativa och utmanande uppgifter.
Effektiv kontroll och användning av data
AI Agent kan användas för att hämta önskad information från stora datamängder.
Förenar upplevelsen över alla kanaler
Med hjälp av denna tjänst är det möjligt att uppnå en mer synkroniserad användarupplevelsen över olika kanaler, oavsett om det är sociala medier, chatt, e-post eller någon annan kanal som kunderna använder.
Snabb implementering
Tjänsten levereras med en miljö som är redo att användas och det är enkelt att omedelbart sätta den i drift utan stora och kostsamma utvecklingsprojekt. Du kan se fördelarna från första dagen.
Tydliga fördelar
Tjänsten inkluderar en rapporteringsfunktion som gör att t ex ledningen kan granska rapporter om de fördelar som uppnås genom att använda tjänsten.
Rätt information till alla behov
AI agent har en obegränsad inbyggd databas som förstår användarens frågor och hämtar relevant information. Den kan besvara alla frågor, från ämnen relaterade till löner till företagsstrategier, tack vare sina inlärningsförmågor. Nya agenter kan skapas och information kan begränsas till specifika användargrupper, som företagsledningen för konfidentiella data. Agentens roll och svarskreativitet kan också anpassas för att möta specifika behov.
Säkerhet
AI Agent kan säkert tränas för att lära sig vilken information som helst för vilket ändamål som helst, antingen från företagets egna databaser eller från andra källor. Användningen av tjänsten är helt i enlighet med GDPR och andra dataskyddsföreskrifter.