I en värld av ständig förändring är effektiv ledning i form av affärsrelaterade beslut ännu viktigare. Den extrema ökningen av datamängd gör att allt fler företag genomgår en omstrukturering för att ändra sina strategier för informationstillgång. Från att endast ett fåtal utvalda har tillgång till data och insikter till att data istället sprids över hela verksamheten, så att alla kan fatta datadrivna beslut. Med realtidsdata kan du snabbt anpassa och göra förändringar utifrån utvecklingen i omvärlden och marknaden.
Med avancerad analys är det lätt att hålla koll
Tack vare avancerad analys är det enkelt att ha all information på ett och samma ställe. Data samlas in via integrationer från olika affärssystem som finns i verksamheten och även information från till exempel Excel kan importeras via filuppladdning.
Med ett analysverktyg får alla i organisationen tillgång till data och insikter. För att kunna agera snabbt när du fattar beslut behöver du tillgång till rätt information i rätt format. Rätt analysverktyg hjälper dig på flera sätt: du kan eliminera manuella fel, minska administrativ tid på datainsamling och spara kostnader eftersom all information finns på ett och samma ställe.
Med hjälp av avancerad analys är det enkelt att samla in och förstå din data och fatta smartare affärsbeslut.
Läs även vår blogg👉 Data som drivkraft ger 100% högre chans att nå målen
Visualisering av data – fatta välgrundade beslut baserat på data
Bra avancerad analys innebär att alla användare har tillgång till den information de vill ha i det format som passar deras roll eller föredragna sätt att ta emot information. All data kan visualiseras genom tabeller, diagram som grafer och hastighetsmätare; även bilder och texter kan kombineras för att göra informationen lättillgänglig för den specifika användaren. Med rätt visualiseringslösning kan alla i verksamheten få nya insikter som hjälper dem att förstå data och fatta smartare affärsbeslut.
Tillgänglighet av data inom organisationen
Skapa rapportmallar för distribution till hela verksamheten, där du enkelt kan lägga till information från alla delar av verksamheten. Förutom finansiell information kan annan affärsdata länkas samman i rapporter som automatiskt hämtar data. Användare kan enkelt kommentera avvikelser eller andra väsentliga händelser som kan följas upp på högre nivå inom organisationen.
Rapportmallar kan användas av flera olika enheter inom organisationen, där informationen filtreras för den specifika enheten. Användare kan använda rapportmallar eller enkelt skapa helt nya rapporter som automatiskt fylls med uppdaterad information i form av både tabeller och diagram.
Vill du lära dig mer om hur en datadrivenkultur kan förbättra organisationens affärsresultat. Ladda ner vårt white paper!
Vill du veta hur vi på twoday kan hjälpa er att bli mer datadrivna?
Kontakta oss så tar vi en pratstund!