Digitala lösningar för byggbranschen
twoday har under de senaste åren arbetat med flera kunder inom byggsektorn och tagit del av både utmaningar och möjligheter.
Vi har tagit fram ett lösningskoncept baserat på Microsoft 365 som ger ert företag möjlighet att arbeta modernt och digitalt, med enkel och säker åtkomst från alla enheter.
Lagar och krav
Digitaliseringslösningar skräddarsydda efter era behov
twoday har tagit fram ett lösningskoncept baserat på Microsoft 365 som ger ert företag möjlighet att arbeta modernt och digitalt, med enkel och säker åtkomst från alla enheter. Lösningen anpassas efter era behov och ger stöd för hantering av kundinformation, anbud, projektuppföljning, byggdagbok, dokument och ritningar med syfte att förenkla och effektivisera flera av de viktigaste processerna inom era byggprojekt.
Vi har även ett stort nätverk av samarbetspartners med verktyg som kan integreras för ytterligare förbättringar kring beslutsstöd, analys, forecast/budget och verksamhetsstyrning.
Moderna verktyg i molnet
Med moderna verktyg i molnet får du en överskådlig vy över dina anbud, projekt och ramavtal, med enkel åtkomst från alla enheter. Där finner du även tillgång till ett flertal smarta appar utvecklade för byggbranschen, som effektiviserar din arbetsdag. Med kopplingen till Teams samarbetar ni smidigt inom projektgrupper och med externa parter, samt delar handlingar och dokument på ett säkert sätt.
Anbudshantering
Skapa och hantera era anbud effektivt och strukturerat med färdiga mallar för anbudshantering. Få en överskådlig vy över alla pågående anbud och deras aktuella status. Anbuden kan sedan på ett enkelt sätt göras om till projekt och flyttas automatiskt över till din projektlista.
Projekthantering
Nya projekt skapas enkelt utifrån ett existerande anbud eller direkt från start. Standardmallar för entreprenadprojekt revideras centralt, dubletthantering, struktur och projektmedlemmar hanteras per automatik. Få en tydlig vy över pågående och avslutade projekt för effektiv uppföljning.
Avvikelsehantering
Arbeta smidigt med avvikelsehantering direkt från mobilen. Appen är kopplad till dina specifika uppgifter och projekt och knyts smidigt samman med en ÄTA. Ladda enkelt upp bilder från mobilkameran för att dokumentera avvikelser, och skicka PDF-rapporter med er logotyp.