Skip to content

Løgismose Meyers

Effektiva affärsoperationer med NAV och LS Retail-lösning

Om kunden

Allt måste smaka gott och vara förstklassigt i förhållande till marknaden. Internt behöver företaget stödjas av ett extremt effektivt IT-system - eller affärssystem. Vi har blivit valda som IT-leverantörer för ERP-lösningen och LS Retail-systemet.

RelateIT-loegismose-meyers

En smakfull verksamhet

Att balansera kvalitet på kundsidan med intäkter på bottenlinjen är en utmaning för många företag. Två företag som förstår formeln är Løgismose och Meyers. Nu har de två grupperna gått samman och förvärvats av en kapitalfond. Att upprätthålla konsumentlojalitet, kombinerat med effektiva affärsoperationer i en ännu större grupp med olika kulturer och system, är en avgörande uppgift.

"Det sammanslagna företaget, Løgismose Meyers, är nu ett mycket stort företag med många olika typer av affärsenheter. Från restauranger, bagerier och delikatessbutiker till livsmedelsproduktion, catering och grossist."

Allt behöver fortfarande smaka gott och vara förstklassigt i förhållande till marknaden. På den interna fronten behöver vi stödjas av ett extremt effektivt IT-system - eller affärssystem. Annars kan vi inte uppfylla det första - löftet till konsumenterna, säger Jakob Ingemann från IZARA, som fungerar som Løgismose Meyers IT-avdelning och är ansvarig för att implementera de nya IT-systemen i samarbete med twoday, leverantören av systemen.

“twoday ger snabba uppskattningar när vi frågar om tid och pris för förändringar eller utökningar. Detta har säkerställt att processen inte onödigt har dragits ut, utan har hållits på rätt spår med fullt fokus från alla parter. ”

Jakob Ingemann, Business Advisor/CEO & Partner, Izara

NAV och LS Retail som lösningen

  • Vi har valt NAV som standard-ERP-lösning och ett LS Retail-system. Vi vill vara ständigt uppdaterade om systemen, och ju mer modifierade saker är, desto svårare och dyrare blir uppdateringarna.
  • twoday ger snabba uppskattningar när vi frågar om tid och pris för förändringar eller utökningar. Detta har säkerställt att processen inte onödigt har dragits ut, utan har hållits på rätt spår med fullt fokus från alla parter.
  • Med twoday har processen fått mervärde. De är strukturerade och har mycket erfarenhet inom våra sektorer. Samtidigt bidrar de med nya idéer och flexibilitet.

”Konsulterna från twoday har utan tvekan tillfört värde till processen. De är strukturerade och har mycket erfarenhet inom våra sektorer. Samtidigt bidrar de med nya idéer och är flexibla. ”

Anne Marie Davidsen, Løgismose Meyers

Flexibilitet och förståelse i processen

  • Konsulterna från twoday har utan tvekan tillfört värde till processen. De är strukturerade och har mycket erfarenhet inom våra sektorer. Samtidigt bidrar de med nya idéer och är flexibla.
  • Restaurangverksamhet, till exempel, är starkt beroende av IT-system som stödjer medarbetarnas kreativitet och uppfinningsrikedom, inte hindrar den.
  • Kassasystemet måste kommunicera med vårt huvudsystem, men det är viktigt att det finns en slags dialog mellan systemen. Med andra ord, att inmatningar och önskemål från användare beaktas när det gäller design och funktionalitet i systemet, och vi ställer också krav utifrån ett centralt perspektiv, säger Anne Marie Davidsen.
  • Därför är flexibilitet ett av nyckelorden. Även på ett mycket praktiskt plan. Här visar twoday också förståelse och anpassning. Jag har ringt dem sent på kvällen och fått hjälp och svar, och det är ganska bra när man nästa morgon måste vara i en av våra butiker och hjälpa medarbetarna att komma igång med systemet.

Kontakta oss

Har du några frågor gällande twoday eller våra tjänster, är du välkommen att ta kontakt med oss! Fyll in din information i formuläret så återkopplar vi till dig så fort vi kan.