Skip to content

En allt-i-ett LS Retail-lösning som skapar bättre upplevelser för både kunder och anställda

Kundprojekt

Med lösningar från LS Retail har Plantorama skapat bättre upplevelser för både kunder och medarbetare. Med ett integrerat system har de allt samlat i samma svit. Få en inblick i hur Plantorama har implementerat IT-lösningar i butikerna och skapat mer synlighet för kunderna.

Bättre kundupplevelser med en digital strategi

Med en väl genomtänkt digital strategi arbetar Plantorama med att skapa bättre kundupplevelser från parkeringsplatserna med smarta mobila lösningar till den fysiska butiken med funktioner som Click & Collect.

Plantorama använder lösningar från LS Retail, som är den mest omfattande lösningen inom detaljhandeln. Genom LS Central kan Plantorama effektivt hantera verksamheten med Microsoft 365 Business Central som bas.

Brian Ahler, Centrumchef för Plantorama i Tilst, säger:

"Plantorama i Tilst är en butik där vi verkligen vill vara kända för upplevelserna och det unika universum som vi kan skapa för kunderna. Våra kunder ska dras till butiken och upptäcka sina behov hemma. Om våra gäster kommer med barn kan de gå till vårt lekområde, och föräldrarna kan sitta och njuta av en god kopp kaffe."

"IT har alltid varit en betydande del av Plantoramas strategi, och vi fokuserar på det för att skapa bra upplevelser för våra kunder så att allt bara fungerar när de besöker oss. På samma sätt är det viktigt att effektivisera och göra saker smidiga för våra anställda."

Torben Castenskiold. CFO, Plantorama

RelateIT-Plantorama

En allt-i-ett lösning från LS Retail

Torben Castenskiold, CFO på Plantorama, talar om den digitala strategin:

"IT har alltid varit en betydande del av Plantoramas strategi, och vi gör det för att skapa bra upplevelser för våra kunder så att allt bara fungerar när de besöker oss. På samma sätt är det viktigt att effektivisera och göra saker smidiga för våra anställda.

Vi har använt LS Central-systemet från LS Retail i många år, och vi är mycket nöjda med samarbetet med twoday. De hjälper oss att skärpa våra lösningar, och de utmanar oss ständigt att skapa bättre lösningar för både anställda och kunder.

Vi använder LS Central i våra kaféer och restauranger, så i princip har vi samma lösning genom hela våra butiker. Det betyder mycket för oss att vi har ett integrerat system där allt är samlat i samma svit. Det innebär att det är en otroligt kort väg från att köra saker genom kassan till lagermatchning, till människor som köper en kopp kaffe, och så vidare."

"Tidigare var vi mer bakom kulisserna eftersom det var där vi hade våra datorer, och det var där vi kunde arbeta. Nu har vi fört IT-lösningar in i butiken, och på så sätt är vi också mer synliga för våra kunder."

Brian Ahler, Centrumchef, Plantorama Tilst

Brian Ahler utvecklar kassalinjen

"Det är viktigt för oss att ha en stabil och snabb lösning för vår kassalinje. Idag körs vår kassalinje på en Toshiba-lösning där vi inte längre har hastighetsproblem som vi hade tidigare.

När jag började på företaget kunde vi hantera cirka 100 000 danska kronor plus moms genom varje kassa, och nu ligger vi någonstans mellan 140 000 och 150 000 danska kronor. Det är en betydande skillnad som märks överallt.

Tidigare var vi mer bakom kulisserna eftersom det var där vi hade våra datorer, och det var där vi kunde arbeta. Nu har vi fört IT-lösningar ut på butiksgolvet, och på så sätt kan vi också vara mer synliga för våra kunder."

Kontakta oss

Hur kan vi hjälpa dig?