Danska Arbetsförmedlingen
Tekniskt stöd och konsulttjänster som stödjer verksamhetens behov
Kundprojekt
twodays insatser hjälper Danmarks Arbetsmarknads- och Rekryteringsbyrå (STAR) att säkerställa en effektiv arbetsmarknadspolitik, där så många medborgare som möjligt är anställda eller genomgår utbildning.
Utmaningen
För STAR var det avgörande att konsolidera ansvaret för Release och Konfigurationshantering över delsystemen med en leverantör som kunde ta de nära integrerade systemen från utveckling till stabil och säker drift.
STAR ville också ha en central kontaktpunkt för Testhantering för alla affärssystem - inklusive etablering, drift och underhåll av 15 fullt utvecklade testmiljöer som betjänar olika aktörer och intressenter.
Lösningen
twoday är systemförvaltare för Gemensam Datafond (DFDG), Jobnet och Jobcenter Planner. Förvaltningen av systemen baseras på ITIL Service Management best practices.
Systemförvaltningen fokuserar på att hantera och kvalitetssäkra utveckling och förändringar i byråns IT-system i enlighet med verksamhetens behov och gällande regler för IT-säkerhet.
Förutom rollen som Single Point of Contact i förhållande till DFDG, tar twoday hand om ett brett utbud av uppgifter för STAR - inklusive Service Desk Management, Service Delivery Management, Incident och Problem Management, Release Management, Configuration Management och Test Management.
Detta är möjligt eftersom twoday har byggt en organisation som kombinerar IT-expertis och erfarenhet inom systemförvaltning med djupgående verksamhetskunskap om regler och styrning inom hela arbetsmarknadsområdet.
Värdet
- Utrullning av automatiserade testflöden över byråns IT-portfölj.
- Full automatisering av build & deploy, från kodändring till verifiering i en av 15 testmiljöer.
- Optimering av releaseprocesser, så att releaser nu sker oftare (minst en gång i månaden) och är en "icke-händelse".
- Modernisering av driftmiljön från "on-premise" till "cloud-ready".
- Hög stabilitet och driftsäkerhet för byråns IT-portfölj, trots frekventa och omfattande förändringar till följd av lagreformer och IT-modernisering.
"twoday är vår tillförordnade systemförvaltare, som varje dag på året säkerställer att våra system fungerar och uppfyller de gällande service målen. Utöver den dagliga systemförvaltningen använder vi twoday som rådgivare gällande lösningsdesign, testprocesser, riskbedömningar för förändringar och hantering av driftincidenter."
Flemming Jensen, IT-chef STAR 2012-2018
Kontakta oss
Vill du veta mer? Fyll i formuläret så hör vi av oss!