Kundprojekt: Attvin
Attvin har effektiviserat tjänsterna och förbättrat kundupplevelsen med en ny digital plattform
Attvin är ett miljöföretag som har sitt ursprung genom samarbetet mellan Bingsa Gjenvinning (Återvinning) och ÅRIM (Ålesundsregionens Interkommunala Miljöförbund IKS). Som en del av sin digitala satsning har Attvin nu lanserat en ny plattform som sammanför de två företagens tidigare hemsidor. Denna satsning markerar ett betydande steg i företagets digitala transformation, med syftet att effektivisera verksamheten och förbättra kundupplevelsen.
Utmaningen
Attvin ville slå samman webbplatserna för att erbjuda en mer effektiv och användarvänlig tjänst. Den gamla CMS-lösningen var föråldrad och företaget ville börja från början för att optimera användarupplevelsen och effektivisera processer. Detta projekt genomfördes parallellt med bytet av flera specialiserade system, och Attvin strävade efter att säkerställa optimalt dataflöde mellan de olika systemen.
Det fanns två huvudmål:
- Att effektivisera tjänsterna för kunderna med ökad självbetjäning och automatisering av backoffice-uppgifter.
- Att säkerställa att dataflödet mellan de olika nya systemen fungerade optimalt, med information från bland annat Norkart.
Med vetskapen om att kunder idag jämför kundupplevelser över branscher ville Attvin höja kundupplevelsen och underlätta en ökad grad av självbetjäning med den nya hemsidan.
Lösningen
Attvin valde att implementera en ny webbplats i Sanity Studio, ett användarvänligt och intuitivt CMS. Med Sanity Studio har Attvin fått en flexibel lösning som är enkel att underhålla och som ger full kontroll över innehållet.
Den nya webbplatsen inkluderar en "Min sida"-portal med nya funktioner, såsom automatiserade lösningar för förnyelse av abonnemang och byte av avfallsbehållare. Dessutom finns nu miljöstationskortet tillgängligt som en QR-kod i "Min sida"-portalen. Data levereras via Sanity Studio till appen för smidig åtkomst och administration.
twoday ansvarade för den tekniska utvecklingen av både webbplatsen och "Min sida"-lösningen samt för projektledningen av webbprojektet. Vest Studio levererade designen och VSP står för apputvecklingen.
Resultat
Med lanseringen av den nya webbplatsen har Attvin samlat allt innehåll på attvin.no.
Fördelarna inkluderar:
- Förenklad administration av avfallsabonnemang
- Bättre verktyg för redigering och underhåll av innehåll
- Ökad självbetjäning för kunder genom automatiserade lösningar
- En mer datadriven strategi för att möta rapporteringskrav och förbättra kundupplevelsen
Genom sin digitala transformation har Attvin skapat en mer effektiv, användarvänlig och framtidssäker plattform som förenklar vardagen för både kunder och anställda.
Vill du veta mer?
Du kanske också själv behöver liknande hjälp? Skicka ett meddelande till oss så ringer vi upp dig och tar reda på det - tillsammans.
Jens Noring
Head of Sales
Mobil 070-25 66 150
jens.noring@twoday.com