Kundstyrning:
Gör rätt saker och gör dem rätt
Styrning handlar om riktlinjer och ramar. Med en solid styrstrategi för att ta dina teknologiplattformar till nästa nivå – och uppdatera dina äldre system – är det möjligt att behålla kontrollen över alla de rörliga delar som gör migration och implementering riskfyllda.
Vi tror att digital transformation handlar om att frigöra företag och deras medarbetare. Låt oss hjälpa dig med din digitala transformation och kundstyrning.
Var vill du ta ditt företag?
Det första och viktigaste steget i digital transformation är att definiera vad ditt uppdrag och din ambition med satsningen är.
Var vill du att teknologin ska ta ditt företag?
Nästa steg är att fundera över hur du kan uppnå det. Vad är din strategi för förändring, och i vilken takt ska du driva organisationen dit?
Först då kan du identifiera de teknologier som kommer att ta dig dit (och de teknologier du redan har) samt deras påverkan på din ambition och strategi.
Slutligen måste du bestämma vem som ska vara sponsor – ledaren – för din digitala transformationsprocess: Vilka mänskliga resurser inom din organisation kommer att äga och driva resan?
Balansera användare, sponsor och teknik
Det finns tre viktiga intressenter i ett kundstyrningsprojekt:
- Användaren
- Sponsorn
- Tekniken
Balansen mellan dessa tre är en förutsättning för en lyckad transformation: Sponsorens ambition och strategi måste vara i linje med användarnas förväntningar, behov, kultur och färdigheter, och båda måste anpassas till skalbarheten och kapabiliteterna hos de teknologiska plattformar som används.
För att kunna balansera din digitala transformation jämnt måste du få insikt i nuläget för din IT-organisation:
- Vad är sanningen om användarupplevelse, prestanda, operativ excellens och infrastrukturens hälsa idag?
- Och hur kommer de förändringar du planerar att genomföra att påverka status quo?
Med den insikten kan du fatta intelligenta och proaktiva beslut om framtiden.
Basera din förvandling påfakta och analys
twoday-teamet har arbetat med hantering av kundstyrning under de senaste 20 åren, så vi har god förståelse för vilken data organisationer behöver hålla koll på.
Vi vägleder dig i hur du ska prioritera resurser och uppgifter, samt hur du håller kontroll på kapacitet, kostnader och säkerhet.
Detta innebär att din digitala transformation baseras på fakta och gedigen analys, istället för känslor och uppskattningar, så att du når de resultat du eftersträvar.
twodays styrmodell för Microsoft 365
En Microsoft 365-styrningsmodell är en uppsättning policyer, roller, ansvarsområden och processer som vägleder, styr och kontrollerar hur en organisations M365-tjänster och relaterade resurser används.
Vår twoday-styrningsmodell hjälper till att säkerställa att organisationens M365-miljö är i linje med affärsmålen, följer relevanta regler och är skyddad mot interna och externa hot.
twodays M365-styrningsmodell är inte en lösning som passar alla, utan snarare en anpassad och ständigt utvecklande ram som speglar organisationens kultur, vision och strategi. Huvudmålet med vår M365-styrningsmodell är att hjälpa organisationer att dra full nytta av M365, samtidigt som risker och kostnader minimeras.
En styrningsmodell täcker vanligtvis områden som:
- Vem kan få åtkomst till, skapa, ändra eller ta bort M365-resurser, såsom användare, grupper, team, webbplatser, appar etc.
- Hur M365-resurser namnges, klassificeras, organiseras och hanteras under hela deras livscykel.
- Vilka standarder och bästa praxis som följs för M365-konfiguration, säkerhet, säkerhetskopiering, återställning, övervakning och rapportering.
- Hur M365-användning och prestanda mäts och optimeras för att möta organisationens behov och förväntningar.
- Hur M365-förändringar och uppdateringar kommuniceras, testas och implementeras.
- Hur M365-problem och incidenter löses och eskaleras.
- Hur M365-feedback och förslag samlas in och hanteras.
Utforska fler områden inom Endpoint Management
Cloud Endpoint Management
Vi hjälper dig att förenkla och effektivisera enhetshantering, minska kostnader och komplexitet och förbättra säkerheten och produktiviteten med Cloud Endpoint Management.
Insight Analytics
Förbättra din IT-säkerhet genom att skapa en överblick över ditt företags digitala enheter och få ut det mesta av din investering i säkerhet.
Technology Adoption
Teknikadoption är nyckeln till att öka effektiviteten genom att vägleda dina användare att använda tekniken på det sätt den är tänkt.
Microsoft Office 365
Microsoft Office 365. Den moderna arbetsytan för att dela information, samarbete och kommunikation.
Har du funderingar?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!