Skip to content

Detaljhandel

Det är utmanande att hålla jämna steg med de höga förväntningarna hos den moderna konsumenten. Med en stor press på höga marginaler, en stram arbetsmarknad och begränsningar i leveranskedjan representerar ett trippelhot för återförsäljare runt om i världen. I takt med att marknaden utvecklas måste även detaljhandeln göra det.

Du kan inte bara vara kundcentrerad, du måste vara kundfokuserad. Genom effektiva, datadrivna lösningar kan du förena din digitala och fysiska värld i sömlösa omnichannel-upplevelser.

Retail-4-3-A

Hur vi kan hjälpa er

I årtionden har norra Europas snabbast växande detaljhandelsföretag valt twoday för att omvandla data till värde och teknologiska lösningar till konkurrensfördelar. Oavsett om du är en online-återförsäljare eller en mer traditionell kedja förstår vi dina behov:

ERP-1-1-B

Skala upp din verksamhet med ERP-lösningar i världsklass

En av Søstrene Grenes viktigaste principer är att deras starka tillväxt inte får begränsas av IT-systemen. Det är därför de valde twoday som sin digitala affärspartner. Som en av Nordens ledande partners för Microsoft Dynamics 365 Business Central och NAV har twoday hjälpt företag som Plantorama, Løgismose Meyers och Home & Garden att använda sina ERP-lösningar för att uppnå en konkurrensfördel.

Och med LS Retail får du både ett finansiellt system, lager och kassasystem i en helt integrerad lösning. Vi är specialister på att anpassa oss till dig, från HQ till POS. Du behöver inte bara en ERP-implementerare, utan en detaljhandelsspecialist som förstår din verksamhet.

twoday

Behärskar omnichannel med sömlösa integrationer mellan system

Dina kunder begränsar sig inte till en kanal, så du bör inte heller göra det. Du behöver sömlösa, skalbara online-shoppingupplevelser som är i linje med din omnichannel-strategi. Europris, en av Norges största återförsäljare, ökade försäljningen av "Click & Collect" med 348% med twoday som sin partner. De kan nu skapa kundspecifika erbjudanden baserade på köphistorik, göra omedelbara kreditkontroller och säkerställa realtidsuppdateringar av lager - online och i butik.

Philipson Wine ökade konverteringsgraden för sin webbutik med 75% med oss som partner. Och företag som Davidsen, Vinoble och Skagerak Danmark har valt vår egen Ka-Ching-lösning för att göra sina POS-system till en nyckeldel av deras ultimata omnichannel-köpupplevelse. B2B eller B2C - twoday hjälper er.

Marketing-For-Hire-4-3-A
twoday-co3-b2b-e-commerce-mere-end-en-webshop

E-handelsplattformar som engagerar  

E-handel och produktinformationshantering (PIM)-lösningar kan ge företag möjlighet att skapa engagerande och effektiva onlinebutiker. Innovation Living förbättrade sättet de presenterar sitt breda utbud av möbler på sin webbplats för både slutanvändare och återförsäljare, möjliggjort av vår expertis inom DynamicWeb. Friluftsmagasinet kan utforska nya möjligheter för användarupplevelser med hjälp av vår Progressive Web App-lösning och expertis inom Adobe Commerce Cloud. Genom att arbeta nära våra kunder skräddarsyr vi strategier för skalbara, säkra och användarvänliga e-handelslösningar.

Förutsäg och minska kundavfall för att driva behållning  

Det är betydligt dyrare att skaffa en ny kund än att behålla en befintlig. Tänk dig att du kunde förutspå vilka kunder som löper risk att sluta använda dina tjänster - med stor precision - och vidta proaktiva åtgärder. Aarstidene uppnådde detta med vår ram för kundavfall. Läs mer om hur du kan använda maskininlärning som ett kraftfullt verktyg för att behålla de rätta kunderna.

Optimera er prissättning med datavetenskap  

Dina kunders sannolikhet att köpa påverkas av många faktorer, från köphistorik till marknadssituationen. ISKU, ett av Finlands mest kända möbelvarumärken, använder denna information för att sätta optimala priser med vår ML-drivna prissättningsverktyg. Kamux använder våra avancerade algoritmer för att prissätta sina begagnade bilar på ett snabbt och optimalt sätt. Prissättning är avgörande inom alla detaljhandelsbranscher, och vi har verktygen för att bemästra den.

Lägg grunden för AI  

För att bli en datadriven organisation behöver du en skalbar plattform som ansluter data över dina många system. Matas fattar nu bättre beslut baserade på högkvalitativa kundinsikter, möjliggjort av en dataplattform i Azure och integrationer med deras 40 olika plattformar. När Kvik ville bana väg för experiment med AI och maskininlärning över hela organisationen, samarbetade de med oss. Läs mer om vår kompetens inom dataplattformar.

twoday-co3-b2b-e-commerce-umbraco-partner
1280-Retail

Förbättra dina prognoser och interna processer

Profoto minskade sin prognosprocess från tre månader till tre veckor genom att använda vår planeringslösning INSIKT. Almondy förbättrade också sina försäljningsprognoser, men med vår lösning på Bizview och QlikView. Normal har nu full kontroll över sin fakturahanteringsprocess i vår Addo Sign-lösning. Kontakta oss för att förstå hur vi kan förbättra dina processer och förvandla din strategi till verklig valuta.

En partner som förstår handel från A till Ö

Vår marknadsföringskampanj för Stryntrappa stärkte inte bara deras varumärke utan ledde också till en ökning av försäljningen med 180%. Vertical Playground ökade sin försäljning med nästan 100% efter att ha arbetat med våra SEO- och Google Ads-experter för att driva leads till deras webbutik. Vår kombination av kommersiell förståelse och starka tekniska färdigheter gör oss till en partner som kommer att lyfta din handelsverksamhet.

Företag vi är stolta att arbeta med

Utforska vårt breda utbud av tjänster

twoday

Kontakta oss

Hur kan vi hjälpa dig?